I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, February 9, 2009

My Family Slideshow

No comments:

Post a Comment

Taubat Seorang Hamba

Unity we strength....

Sahabat

Sahabat
40X40

Barisan Kepimpinan Asrama Tun Perak 06/07

Barisan Kepimpinan Asrama Tun Perak 06/07
40X40

Renungilah!!!

Renungilah!!!

Renungan

Ya Allah ampunilah dosa - dosaku......Dosa kedua - dua ibu bapaku....Engkau sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangi aku ketika aku masih kecil......Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.....Ya Allah Ampunilah dosa - dosa seluruh muslimin dan muslimat,mukminin dan mukminat....sama ada yang masih hidup atau yang sudah kembali kepada Mu.....Amiiin.......

Renungkanlah!!!

Tak perlu mencari teman secantik BALQIS, Jika diri tak seindah SULAIMAN...
Mengapa mengharap teman setampan YUSUF, Jika kasih tak setulus ZULAIKHA..
Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM, Jika diri tak sekuat SARAH,
Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH, Jika diri tak sesempurna
RASULULLAH S.A.W.........
Tak guna ada mata kalau tak dpt melihat,
Tak guna ada hati kalau tak tahu menilai........

Pesan seorang Ayah

"Cahaya Kemesraan ku
Peganglah enam prinsip ini buat panduan dunia dan akhirat mu....
- Kalimah Syahadah
- Solat
- Sabar
- Ikhlas
- Redha
- Ikhwanul Muslim
Berpeganglah puteriku pada agamamu apa jua dugaan dan mehnahmu ingatlah padaNya dan kembalilah kepada Agamamu"

Berbakti pada Ibu

Ibu namamu menyerlahkan segetir wajahmu,
Kelembutanmu tiada bandingannya,
Engkaulah insan yg sgt aku syg,
Kehadiranku kerna pengorbananmu,
SYURGA DI TAPAK KAKI MU...
Demi cintaku ini aku kan berjanji berbakti padamu,
Walau ku tahu tak mungkin dpt membalas jasamu,
Demi kasih dan sayang aku rela berkorban apa saja,
Kerana kini aku tahu syurga di tapak kaki ibu..........

Renungkankah!!!

Dan musibah apa pun yang menimpa kamu adalah kerana perbuatan tanganmu sendiri dan Allah memaafkan banyak(dari kesalahan - kesalahan mu)
Surah Asy-Syura : 30